13 Mart 2011 Pazar

Ilk iki gün - Singapur

Son söylemem gerekeni ilk söyliyim Singapur benim şehrim değil.  Her ne kadar uğraşırlarsa uğraşsınlar, ki inanılmaz derece çaba harcandığı her halinden belli, suni oluşunu engelleyemiyorlar. Tarihsizlik, sonradan olmuşluk gibi ne yaparsanız yapın önüne geçemeyeceğiniz bir takım gerçekler var.

Sabah jetlag dolayısıyla planladığımızdan çok daha erken kalktık. Saat 8.00'da yollara düşmüştük bile. Planladığımızdan daha hızlı bir şekilde ilerledik. Günün hataları sırasıyla Holland Village (aslında yemek işini oraya bırakarak bu hatamızdan az da olsa yırtmış olduk) sonrasında Little India oldu.

Hollanda kısmında çekecek hiç birşey zaten yoktu ama Little India gerçekten zamanımızı çalmak dışında herhangi bir iyilikte bulunacağını düşünmediğim bir iş oldu.

Ama beklediğimizden daha fazla görsel ettiğimizi umduğumuz yer de oldu allahtan. Singapur flyer, çok turistik olup bu kadar güzel kayıt çıkarabileceğimiz hiç aklıma gelmezdi.

An itibariyle Singapur'un dış çekimlerini neredeyse tamamlamış bulunuyoruz. Yarın otel, Universal, Raffles otel ve bir restoran çekimini planladığımız gibi tamamlarsak Kuala Lumpur'a istediğimiz almış olarak gideriz.
Pahalılığa ilişkin ilk notlar şöyle, evet, çok pahalı. İlk gün havalimanından şehre metro ile gelmeye karar verdik, adam başı üç singapur doları tutuyor bilet, yaklaşık 5TL. 2 yerde tren değiştirmek gerekiyor ve yaklaşık olarak 1 saat süren bir yolculuktan bahsediyoruz. Metro Orchard Road'da bir alış veriş merkezinin altına kadar geliyor. Oradan bavulları taşımamız neredeyse imkansızdı, bir taksi tutarak otelimiz St Regis'a geldik, 5 Singapur doları da bu taksiye verdik. Şehrin turistik merkezi olan Clarkes Quay'de bir bira 13,5 Singapur dolari yani yaklaşık 15TL. Iki kişilik yemeğe 130 Singapur doları verdik. Tamam burası en turistik ve kazık yer doğru ama bir oğlen sonra Holland Village'de iki ana yemekten oluşan öğle yemeğine 37 Singapur doları verdik. Komik bir şekilde taksi çok ucuz bu şehirde, genelde Türkiye'den sonra nereye gidersem gideyim ilk ilgimi çeken taksi fiyatlarının pahalılığı olur ama burada hiç öyle değil. Chinatown'dan Hollan Village'e yani 20 dakikalık bir mesafeye 8 Singapur doları veriyorsunuz. En uzun mesafe ki ciddi bir mesafeden bahsediyoruz 20 doları aşmıyormuş. Son bir ekleme: dün gece yediğimiz bir rib restoranında (Orchard Road'da) iki kişi 107 Singapur doları verdik. Buna karşılık Puma dükkanında Türkie'de 140 lira olan ayakkabı 120 lira civarında, daha henüz elektroniklere bakma şansım olmadı, onları da yarın not düşerim.