22 Şubat 2011 Salı

Pordüktörün günlüğü part 1

Bugün itibariyle yakında çıkacağımız uzakdoğu çekimleri için çalışmaya başladım. Öncelik elbette nerelerin dahil edilmesi gerektiği konusundaydı. Hedef uzakdoğu tamam ama coğrafya çok geniş. THy ile uçacağımız için Bangkok - Kuala Lumpur - Hong Kong ve Singapur'a geliş gidiş fiyatlarına baktım ilk olarak.

Bunların arasında en uygunu Singapur. Bundan sonrası tam bir kedi fare oyunu. Asya'da low cost airlines sayısı oldukça fazla ama öne çıkanlar belli başlı.

Air Asia
Tiger Airways
Jetstar
Bangkok Airways ve
Cebu Pacific

Daha önce Air Asia kullandım ve çok memnun kaldım ve fiyatlar arasında yine en uygunu neredeyse tüm destinasyonlar için Air Asia. Bundan yola çıkarak şöyle bir route belirledim çekim için :

Singapur (2 days)
Singapur - Kuala Lumpur Air Asia ile adam başı 60usd
Kuala Lumpur (3 days)
Kulala Lumpur - Hong Kong Air Asia ile adam başı 98usd
Hong Kong (3 days)
Hong Kong - Bangkok Air Asia ile adam başı 136usd
Bangkok (3 days)
Pattaya (1 day)
Bangkok - Pattaya Bangkok Airways ile adam başı 50 usd
Phuket (2 days)
Phuket - Kuala Lumpur - Bali - Kuala Lumpur Air Asia ile adambaşı 200usd
Bali ( 3 days)

Bu yorucu yolculuğun sonunda Singapur'dan tekrar Istanbul'a yol alacağız.  Toplam 18-19 gün sürecek yorucu bir maraton. Hava faktörü çok belirleyici. Hong Kong ve Bangkok dışında kalanlar tam bir muamma. Önceden tedbir alınabilecek tek konu Bali'yi en sona koymak oldu keza Mart ayındaki yağış beklentisi Nisan ayının kat ve kat üstünde. Bu durumda Nisan'a ne kadar yakın bir tarihte gidersek şansımız o kadar artar diye bir varsayımda bulunarak hazırlanıyoruz.

Bu çekeceğimiz yerler elbette Güneydoğu Asya denilince öne çıkan yerler ama arşivsel anlamda Jakarta ve Manila'yı da eklemek isterdim ben. Malesef ilgi çekmeyecektir. Bir başka seyahate bırakıyoruz onları.

Buralara ilişkin ikinci önemli konu çekimlerin yapılacağı otellerin belirlenmesi. Burada çalışmalar farklı ilerliyor, o günlüğün ilerleyen kısımlarında yer alacak hususlardan bir tanesi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder