3 Şubat 2011 Perşembe

Perec usulü bir deneme

Salondayim, katan köşkünde. Tarih 3 Şubat 2011. (2011 oldu- inanmak güç) .

Güneşli bir kış günü, hava soğuktur eminim, daha evden çıkmadım. Bu aralar çıkmakta istemiyorum zaten. Salon biraz geceden kalma çok değil ama. Televizyon karşısında bir şeyle atıştırmışız, onun artikları duruyor halen. Sabah kalktıktan sonra toparlamak istemedim. Öğlen acıkınca birşeyler daha atıştırdım masa iyice pislendi. Iki adet amerikan servisi, tuz, karabiber ve öğle yemeğinde gömçürdüğüm bezelye soslu çanak var. Nayse masa kısmı bizi ilgilendirmiyor. Dedim ya kaptan köşkünde oturuyorum. Burası aslında evin en güzel yeri, harika bir manzarası var. geçekten kaptan köşkü, ama her evin en güzel kısmı en az kullanılan kısmı olmuyor mu ? Ya da ben mi böyle davranıyorum bu tür yerlere. Ya da çok mu şey yüklüyorum üştlerine, her neyse, konumuz bu da değil.

3 Şubat 2011, hava güneşli ama soğuk - en azindan hava durumu öyle söylüyordu bu gün içın... Kaptan köşkünden bakınca ilk göze çarpan karşi çatıda uyuklayan martı. Yazıyı karalamaya başladığımda 3 taneydilar, 2 si uçmuş besbelli, bir tanesi halen kestiriyor. Arada sırada bana göz atıyor, belli ki tehlikeli olmadığıma kanaat getirdi. Uyukladığı yerin tam yanında apartmanın antenlerinin durduğu bacası var. 6 adet çanak anten var, bu 3m2 de. 1 adet bozulmuş çanak anten ise hemen yanlarında, martının kestirdiği yerin yani başinda sökülmüş duruyor. Çatınin sol tarafı daha da kalabalik, 5-1o metre osnra ikinci çanal anten çılgınığı var. 1 büyük, 3 orta 7 küçük anten  var burada. Hah bir martı daha geldi bizimskisinin yanına, ayakta dikiliyor şimdilik...

Çatıdan hemen sonra boğaz görünüyor, bir tanker geçiyor şu anda. YANG MING yazıyor üstünde, besbelli çin mali konteynerlar var üstunde. onlarca hemde, en çok kırmızı renkte var, sonra lacivert ya da gri saymak zor, hızlı da ilerliyor marmara yönüne doğru. Ha elbette size anlatmadım, ev cihangir'de, yani boğazı karşınıza aldığınızda sağa doğru gidenler güneye, sola doğru gidenler karadenize doğru ilerliyor. Bu tanker ne tarafa gitti yani ? Saga evet!

Tankerin hemen arkasından bir araba vapuru geçiyor, her zamanki güzergahı olan eminönü - harem yönünde. Eski tiplerden, bence yeni beyaz arabalı vapurlardan çok daha güzel eskileri. Içi belli ki dolu, arabalari zar zor seçebiliyorum bu mesafeden. Ah uyuyan martı gitmış, ayaktaki duruyor çatıda sadece şimdilik.

Boğaz dalgalı buğun, bayraklara bakacak olursak rüzgar güneyden yani lodos, acaba bu miskinlik bundan mı?
 Geldi uyuyan martı, ya da bir arkadaşı..ikilediler çatıda gene. gelir gelmez yattı bu bence bizim uykucu olan..

Eski yarim adaya bakınca iki adet üzerinde koskoca 'deniz' yazan yolcu gemisi yanaşmış sahile, oradan indi bindi olmaz belli ki bir süre orada misafir olacak bu gemiler. Sarayburnunu kazıyorlar bir senedir, maramar ray diye tahmin ediyorum. Kazıyorlar derken bir hareket var sanılmasın sadece toprak yer üstüne çıkmış öyle duruyor, ya aşağıda bir çalışma var ya da başladılar ve kaldı. Çirkin bir kazı alanı işte, teknelerin eminönüne doğru olan yanında sırasıyla araba vapuru, iki vapur duruyor. Bunlarda iskeleye yanaşmamış halde... Onların önündende vızır vızır vapurlar geçmekte, saat 14.26, bu saatte çok hareket olmaz genelde. Akşam saatleri bastırdın mı vapur dolar taşar bu bölge, kaptan köşkünün keyfi de en çok o saatlerde çikar zaten. Aslında en güzel saati bu da değildir. Kış günleri sabahlarıdır en güzel saatleri. çok erken saatler ve hava açik olacak işte o zaman inanılmaz gün doğar istanbul'a. saat 5.30 6 civari ayaktaysaniz turuncudan pastel sarıya kayan bir gün doğuşu karşılar sizi. Martılar halen orada, biri uyuyoar diğeri ayakta bakıniyor bir o tarafa bir bu tarafa.

Hemen yakınlardaki sahile bakınca bir adet eski ama 300 senelikmiş gibi duran eskilikte bir tekne var kıyıda, ispanyol bayraği salanıyor arkasında, 3-4 gündur burada konaklıyor dikkatimi çekti, haberlere bakındım neyin nesi diye hiç bir yerde ses yok. Ya da ben bulamadım. Kaptan köşkünden tamamı gözükemiyor o yüzden detaylı anlatmak imkansız. Görunen iki direk bir bayrak, bir de kısa direk, bayraklar diğer yene döndü, lodos değilmıiş demek ki...

tarih 3 Şubat 2011 yer kaptan köşkü, cihanfgir, beyoğlu, istanbul, Türkiye, avrasya, dünya.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder